Alla hjärtans dag!

Ja, då är det snart alla hjärtans dag, o även min födelsedag.
Jag o min man har kommit överens om att vi ska "fira" alla hjärtans dag imorron.
För på söndag ska mín släkt komma hit o gratulera mig. Jag fyller ju år på måndag;)
Så imorron ska jag o min man ut o äta på Steakhouse. Så gott ska det bli:)
O han är så gullig. Skickar ett sms innan idag o frågar om jag är hemma.
O det är jag ju. O sen kommer han med 3 st STORA röda rosor, ett kort o en liten hjärtballong till mig:)
Visst är han så söt min man? Jag älskar honom.
Själv vet jag inte om han ska få sitt idag eller i morron. Jag har köpt 3 st små röda rosor, gjort en kopp o en tröja till honom med bild på. Hoppas han blir glad för det.
Det märker vi.

Förra helgen var han, pappa o Pontus på bio o kollade Avatar i 3D.
Tydligen en väldigt bra film.
O medans han var iväg, passade jag på o njuta. Fast först jobbade jag till 18.
Sen när jag kom hem gjorde jag en god middag till mig själv:



Ser kanske inte så nyttigt ut, men där är sprris o kokta grönsaker. Ärligt så var själva köttet inte så gott, så jag krängde mer grönsaker än mat. Men lite gott var det ändå.

Sen har jag även varit i kontakt med vetrinären. Änna sen Venus sterileserades så har hon haft en knuta där dem la snittet. Hon har inte ont, men den känns. O sen var här blod i lägenheten , så vi är lite oroliga. Men vetrinären sa till oss att inte vara oroliga för blodet, utan att dem hellre vill kolla på knutan. Så den 26/2 ska vi dit o se vad som händer. Det är säkert inget farligt, men det är klart man blir orolig. O hon är ju pigg, leker o pratar o äter som hon brukar. Men men.

Sen är det mycket barnsnack i vår familj nu. Jag har kollat upp vad jag kan få för mammapenning baserat på 2009 års inkomst. O det var rätt bra. Inte jätte bra, men bra.
Men min man är inte riktigt redo för barn ännu. O det ska han först o främst bli. Men vi är såna som gärna vill ha koll på saker o ting innan vi gör nått.
Dessutom måste jag först o främst läsa upp mina betyg, för jag vet nämligen vad jag vill bli nu:)
Barnsjuksköterska!! Det är mitt mål. Men vi börjar med betygen, sen får vi se. Om jag får min vilja igenom, det låter fel, men om det går som jag vill, så är det betygsuppläsning o sen familj o sen vidareutbildning. Alla säger till mig att inte läsa när vi har fått barn, men är man två om det så går det. Behöver inte göra det svårare än vad det är.
Men vi får se vad som händer. Först körkort för mannen, sen betygen o sen...

Ja, det var det.. Ska snart börja laga middag.
Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: :):)

Planera inte för mycket, då kanske du/ni blir besvikna om det inte riktigt blir som planerat. Fast det är klart man ska ha mål som man vill uppnå.. Tänk även på att alla blir inte gravid direkt. Det kan ta upp till ett år innan man blir gravid, sen går man ju gravid i 9 månader ;), hehe.. (vissa blir även gravida med preventivmedel, så det är väldigt olika). Klart det går att läsa när man har barn. Det är inga problem :).

2010-02-14 @ 18:54:55
Postat av: Anna

svarar här: Jag hade ionte beställt tid, det blev ett infall :) hon som gjorde den har precis börjat så hon har ju inga kunder. Bara tränar nu. Men jag tycker hon är jätte skicklig så hon fick äran att göra den. ska nog göra fler nästa vecka :)

2010-02-19 @ 14:52:32
URL: http://annaoja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0