Egna intressen

Ja, lite konstig rubrik kan tyckas, men jag börjar bli lite små irriterad på folk nu.
Jag vill tillägga att jag INTE riktar detta till någon i min närhet, utan det är generellt!
Så snälla, om någon tar åt sig, är det absolut inte meningen!

Jag och Dennis har varit tsm i 3 år. På dessa 3 åren har vi alltid gjort saker som vi själva tycker om, men även tsm.
Men sen hör man andra som inte alls gör så.
Och då börjar man undra. Är det bra att man alltid är tsm? Är det bra när man gör allt tsm?
Jag vet inte, för nu är vi inte i den sitsen och kommer förhoppningsvis inte att komma dit heller, men ändå.
Jag förstår inte hur man inte kan ha nårra egna intressen.
Sen förstår jag även att man vill vara med den man älskar, men ibland kanske det blir för mycket?
Men både jag och Dennis tycker det är jätteviktigt med egentid. För sig själv.
Som nu har han köpt sig guitar hero, Metallica, och sitter och spelar det. När han gör det, så går jag ut, eller sättr på en bra film i sovrummet.
Han spelar även dator, cs, o sitter och snackar med sina kompisar.  Det är hans intressen.
Och det låter jag honom ha. hur skulle han må om jag sa till honom att "Nej, älskling, jag vill inte att du spelar idag. "
Utan egentligen ha en anledning. Det är inte rättvist mot honom. Då kan han lika bra säga: "Nej, men då får inte du träffa dina vänner o ha kul med dom."
Det är inte rättvist!
Och varför bli arg över en sån sak, det förstår jag bara inte.
Så nu har jag sagt min åsikt, och jag vill absolut INTE att någon tar åt sig, för det är inte riktat till någon.
Det är bara en allmän åsikt jag har.
 Jag hoppas att jag inte gör någon pisst nu, för det är inte meningen.
Men kommentera gärna.



Kommentarer
Postat av: Maria

Mmm förstår dig. Har en kompis som inte kan göra något utan sin kille. Dom är alltid bara hemma, och skulle de göra något tillsammans så är det typ att dom handlar tillsammans. Han är dessutom sjukskriven och har gått hemma i nått år.. Jag hade fått krupp :S Ibland kan jag tycka att det är skönt att gå till jobb bara för att de kan va skönt att vara med dom som "bara jag" känner. =)

2009-06-16 @ 12:02:11
URL: http://marajjah.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0