God fortsättning!

God fortsättning till er som läser min blogg.
Hoppas er jul har varit bra.
Själv blev väl min lite sisådär...
Började med halsont på julaftons morgon. O sen ringer mamma o säger att mormor o Lars inte kommer för att dem ligger sjuka.
O dessutom kändes det som att vi hade jätte mycket kvar o göra innan kl 14.
Runt 11 kommer Lars o droppar av all dricka o alla klappar från dem.
Kl 14 körde jag o hämtade morfar o Ulla. Sen flöt det på bra. Kalle Anka kl15 o sen god mat o gott sällskap.
Tomten kom vid 18-tiden. Min pappa, Wildas morfar klädde ut sig som tomte.
Första frågan när tomten kommit är: " Var är morfar?", o sen när nästan alla klappar är utdelade o vi har suttit bredvid tomten ett tag kommer nästa fråga: "Heter du morfar?"
Kan tillägga att alla fick sig ett gott skratt. Men hallå, ungen är 2,5 år, o så jädra smart!! Jág var rädd för tomten när jag var 2.
Sen blev det julklappsöppning o gröt. Mamma var tvungen o köra hem runt 20- tiden eftersom hon skuille jobba. O sen blev det ett aburt slut. Ulla fick en allergisk reaktion!! Stackars människa! Hon fick inte luft. Så hon o morfar bara rusade ut genom lägenheten o fick köras hem av Pillan. I efterhand visade sig att hon hade fått en reaktion av tranbärsjucien som hon drack. Men det gick ju bra.
När kl var runt 22 slängde jag ut dem sista gästerna. Ska tilläggas att min hals bara blev värre o värre, o febern kom krypande...
Men allt som allt var julafton bra:)

Juldagen var det jobb mellan 9-18. Vaknade med ännu mera ont i halsen o hade fått hosta.
Det blev bara värre o värre under hela dagen. O långsamt gick det, knappt nått folk i butiken.

Igår, annandagen, var det julmiddag hos morfar o Ulla.
Behöver jag tillägga att min röst snart var borta?`Men jag åt med god aptit.
Dem små meningarna som jag sa, försvann. Så gjorde även min röst.

Idag har jag ingen röst kvar alls! O febern kommer krypande runt hörnet.
Tråkigt nog har jag fått ringa o sjukanmäla mig imorron, men jag hoppas att jag kan jobba tisdag.
Förlåt Olivera, men du får nog jobba med Henrik imorron.

Jag behöver även komma ut en sväng på Väla, o köpa lite dricka till nyår. Men vi får se hur det blir med det. Tar vi efterhand som jag känner mig bättre.

Ha en god fortsättning på er alla!!
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0