Blir nog ett lång inlägg...

Alla ni som är trötta på att läsa långa inlägg, jag varnar er, detta blir nog ett långt inlägg.
Får väl börja med förra helgen.
På fredagen åkte jag, Dennis, Natalie o Kim upp till Linköping. Natalie o Kim är syskon till Dennis, o vi skulle hälsa på deras bror Dala med familj. Vi var bjudna till dop för deras dotter på söndagen, men eftersom vi inte ses så ofta, fick vi vara där o umgås hela helgen!
Bilresan tog ca 4 timmar o då stannade vi ändå o åt på ett värdhus. God mat var det :)
När vi kom fram till Dala o familjen var det endast glada miner. Var så himla roligt att träffa dem!
Jag har bara träffat dem en gång innan, så det var jätte roligt.
Killarna gick ner o bastade o drack bira, medans vi tjejer var uppe i lägenheten o snackade.
Det var även första gången vi fick träffa Ella:) O andra gången jag fick träffa Neo. Så härliga ungar:)
När killarna kom upp från bastun började magarna att kurra. Det bestämdes att vi skulle käka pizza. Så jag, Dala, Kim, Dennis o Natalie gick till en pizzeria för att beställa.
Efter beställnigen gick vi ut o väntade. När det hade gått ett tag gick Dennis o Natalie in igen för att se vart pizzorna blev av.
Kvar där ute var jag, Kim o Dala. Jag har aldrig förr skrattat så mycket som jag gjorde då!
Dem är inte kloka nånstans.
Först börjar dem med att hitta på vad Dennis o Natalie sa till varandra. Helt sjukt.
Men sen började dem med att kyssa fönsterna o Dala gick som att han gick i en trappa vid fönsterna o dök upp i olika fönster hela tiden! Jag o Kim börjar asflabba, medans då Dennis o Natalie först försöker hålla sig för skratt inne på pizzerian, för att sen börja asflabba dem med. O Dennis börjar säga något ordspråk på ren skånska inne på pizzerian som ingen där förstod. Ska tilläggas att där satt 3 killar o åt vid ett bord, vi roade dem med. Dem skrattade som fan åt Dala som höll på att fula sig. Jag skrattade så att jag fick ont i magen. Det var så roligt! Kanske svårt o förstå för er som inte var där, men det var roligt!
På lördagen skulle Dala, Catrin o barnen åka o handla. Då bestämde vi andra oss för att gå ner till stan. Eftersom jag o Dennis aldrig hade varit i Linköping ville vi se lite av stan. Vi förlitade oss på Natalie... Men hon gick vilse! Jag ljuger inte om vi gick ca 1-2 mil för att hitta gågatan! Snacka om motion! Men till slut hittade vi i alla fall den. Apmycket folk var där. Då var Pauline o Erik Saade där. Skivsingerning o uppträdande. Men vi gick inte där så länge. Som sagt, apmycket folk.
Sen var det middag. Lördagen blev lite lungare än fredagen. Hela tiden var vi med barnen o lekte o kelade:)
På söndagen var det dags för dop!
Det blev lite stressigt när alla skulle göra vid sig. Men det gick.
Själva dopcermonin gick snabbt. Sen var det god smörgåstårta o brownines. O presentöppning. Det var en bra dag. Dem skånska familjerna kom oxå upp för dopet, vilket gjorde Dala oehört stolt.
Efter dopet var det hemgång mot Skåne. Hemresan tog ca 3,5 timme. Med ett litet stopp för kissepaus på samma värdshus.
När vi kom hem till lägenheten fick vi en överraskning. Målaren var klar, o det blev jätte fint!
Vi tackade även morfar o Ulla för hjälpen med passningen av Venus.
Vill tacka för en underbar helg! Måste göras om!

Sen i veckan har det varit jobb.
Dock i lördags hade Pillan 20-års fest! Började bra, men slutade värre.
Idag fyller hon 20 år! Grattis Pillan!!!!!
Ja, det var det. Har säkert hänt mer, men jag får väl koncenterar mig på att ladda upp bilderna från förra helgen istället!
Ha en fortsatt bra dag!


Lilla Ella


På dopet. Ser ni ljusskenet? Jag säger att det är en Ängel som vakar över henne


O som även vakar över Jordan. O säkerligen Neo oxå, men det fick jag inte på bild


Hela familjen! Catrin, Dala, Ella, Jordan o Neo

Kommentarer
Postat av: Anna

oj vilken trevlig helg ni har haft! Du, jag tror det är någon mer som var med på dopet? Någon nära anhörig som har gått bort kanske? Kanske farmor? finnt att den visar sig så iaf! <3

2010-04-05 @ 21:37:09
URL: http://annaoja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0