Har mycket att skriva om...

.. Ja, det var ju ett tag sen sist, men nu ska ni få att läsa ;)
Jag trvis som sagt inte längre på mitt jobb. Min chef är ett rötägg tsm med sin fru!
Hans fru, Bodil, kom till mig för nån vecka sen o sa till mig att jag skulle byta tider med mina kollegor för att underlätta för henne med schemat. O jag fick 14 dagar på mig att fixa det. Efter lite snack med kollegorna så kom vi fram till att det inte funkar att byta tider bara sådär. Dessutom vill dem ha kvar sina tider o inte hålla på o byta fram o tillbaka. Så nej, det funkade inte.
Ringer till Bodil för att säga det till henne. Nej, men då kom hon fram till att jag kommer förlora ca 3,5 timme varje måndag o varje fredag när jag ska jobba. Istället för att börja kl.12.45, får jag istället börja 16.00 varje gång, o dessutom kommer jag inte att få tillbaka dem timmarna som jag förlorar. :(  Det är verkligen så j*vla sjukt! Att dem verkligen inte kan komma på en lösning. Nej, då är det istället negativt o tyst! Dem säger inget till mig, mer än när dom vill att jag ska göra nått. Jag får inte ens längre ett "hej" om jag inte säger det själv. Till o med Martin (Henriks son) som jag har umgåtts med o som jag hade en jättetrevlig sommar med förra året. På jobb då. Till o med han snackar inte med mig längre! Jag fattar det inte!! Henrik o Bodil måste ha sagt nånting till honom eller nått. Men men, o sen är det det här med tjänstledighet. Han får inte neka mig tjänstledigt enligt "Studieledighetslagen", men frågan är om det är värt att kämpa för det? Hela familjen Ivarsson gillar inte mig längre, hur bra känns det då att kanske behöva komma tillbaka? Men min förhoppning är inte att komma tillbaka, utan mer som en trygghet då det kan skita sig rejält med allt. Men som sagt, kan ju söka annat jobb under tiden, men vem vill ha en som pluggar? Så, frågan är om det är värt att kämpa för tjänstledigt när jag inte vill tillbaka. Det är jättesvårt!
Men på komvux har jag i alla fall kommit in o kommer läsa 3 dagar i veckan. O förlora jobbtider...
Men livet är inte rättvist, den disskussionen har vi ju haft innan.

Nu till lite gladare rader:
I fredags blev jag o Pillan utbjudna av våra pojkvänner :)
Killarna hade sagt att vi skulle spela biljard på kvällen o när vi gick ner till stan så stannade dem utanför Thai Corner o sa att vi skulle gå in där istället. Dom hade bokat bord o planerat allt. Snacka om att vi blev glada :) Gott var det oxå.
Efteråt gick vi till gröningen o åt glass o spelade minigolf. Jag spelade min allra bästa runda :) Vann över Pillan o Pontus.
I lördags bar det av till Ullared:D Mamma, jag, Pillan o Tobbe. Killarna hälpte pappa lägga golv. Jag hittade mycket fint. Blev nöjd:D
I söndags jobbade jag 8-15.20. Åt middag hos mamma o pappa för att sen träna badminton. Jag vann äntligen över Jessica. Gott satan!!!
O idag har jag provat mitt fotbad. Härligt med vibration. Fötterna blev jättemjuka o lena:) Att man inte införskaffat det tidigare.
Resten av dan blir lugn. Ska snart förbereda middan, Dennis ska vara iväg halv 5, innan dess måste vi äta.
Ja, nu blev det lite långt, men jag lovar att hålla er uppdateradeom vad som händer på jobb. Förhoppningsvis löser det väl sig snart.
Ha en bra dag i solen :)


Tur man har en bra man som stöttar o förstår :)


Samt vänner :)


Ni anar inte hur mycket ni betyder för mig


O självklart min familj :) Sorry Jessica, men hade ingen sparad bild på dig. Men du är min familj :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Låter som att du har haft en underbar helg! Skönt, det är du värd efter allt detta med din chef. Snäll kille du har!

Fint du har skrivit till bilderna! du ska veta att jag har hittat en rikgtig vän i er med. Det låter kanske desperat men när du kommer och hälsar på, det förgyller min dag!

hoppas du får en bra vecka så ses vi sen ;)

2010-07-05 @ 12:54:00
URL: http://annaoja.blogg.se/
Postat av: jessica

mimmi! vill bara säga att be dom dra o säg upp dig. du ska gå i skolan nu o klara de, det finns jobb för dom som vill jobba, sök nytt!!!!

o tänk på nästa gång att inte skriva ut deras namn, nån som känner nån som känner nån bla bla bla kan anmäla för att du skriver namn :(

men du sis, jag och wilda löööve you!!

och du, på söndag är ja fit for fight igen!!!

2010-07-05 @ 20:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0