Händelserik helg

Ja, som ni vet hade jag min "långvecka" förra veckan på jobb.
Allting gick bra tills fredag eftermiddag...
I lilla Billesholm är det väldigt många invandrare som bor. O väldigt många utav dem kommer upp i butiken o snor grejor. Tyvärr, men så är fallet.
Även denna fredag kom där ett helt gäng som gick in i butiken o sen ut igen.
Kan verka konstigt, men så gör dem, o vi nästan vet att dem tar något, men eftersom vi inte ser det kan vi inget göra.
I alla fall, det här gänget stod o hängde utanför butiken ett bra tag. O sen kommer en kille in. Han går till tuggummi automaterna, såna som man stoppar 1 kr o 5 i. Rätt som det var börjar han skrika på mig!
Typ ursäkta ursäkta, men jag fick inget. Under denna tiden har jag en kund i kassan, så jag säger till honom att du får vänta ett ögonblick för just nu är jag upptagen.
Därefter gick han ut, o allting verkade vara lugnt...
Tills han kommer in igen o börjar skrika ännu mer o bli argare. Än en gång säger jag till honom att vänta ett litet ögonblick. Men han lyssnar inte. Istället börjar den kunden jag har i kassan att skrika till tonåringen att nu får du vänta, hon är upptagen. Han blev alltså riktigt arg på tonåringen som höll på. O jag blev skiträdd. Jag var inte beredd på att han skulle höja rösten! Först börjar tonåringer käfta emot, men sen blir han tyst. O min kollega kommer ut för att kolla läget o hjälper den här killen som sen går.
Det var fredagen, lördagen blev värre.
Det var rätt lugnt fram tills ca 16-tiden.
Då kommer där en liten "rush", när där kommer mycket folk så vi behöver vara båda 2 i kassan.
In kommer även 2 st killar, typ 25-års åldern. En svensk o en utländsk.
Min kollega visste vem en av dem var, en känd tjuv. En väldigt välkänd tjuv.
Hon försökte hålla koll på dem o följa efter men eftersom vi behövdes båda i kassan var det omöjligt.
Dem är väl i butiken ca 10 minuter. Sen kommer den ena killen o frågar en fråga. Efter att ha fått svaret på den, vänder han sig till sin kompis o säger nått. Sen går dem. Efter ett tag kommer min kollega till mig med två st tomma lådor med 200 g choklad. Dem var fulla, där  var ca 20 st sammanlagt. O ´nu var dom tomma.
När vi spolar tillbaka på övervaknigskameran ser vi hur dem båda två tar flera händer fulla o stoppar i fickorna i deras jackor. Mitt framför kameran.
Det var inte det värsta. Det värsta som vi tyckte var att dem hade stenkoll på oss. Riktigt stenkoll o det kändes jätteläskigt!
Jag tycker än idag att det känns lite läskigt. Men jag har pratat med chefen o han tyckte att vi gjorde helt rätt. För det ska tilläggas att dem är farliga oxå. Så vem vet vad dem hade gjort om vi skulle haffat dem.
Jag sa även till Henrik att det hade känts tryggare o säkrare för mig om vi hade varit en till. Så vi hade varit 3 st istället för 2. Men det blir det inte. Han säger att det kostar för mycket att anställa en till. Det hade även varit tryggt med en väktare eller nått, men inte det får vi heller.
Ska tilläggas att det har skett ett rån redan!! O inget har gjorts. Det känns inte längre tryggt att gå till jobb. Men ett jobb är ett jobb, o jag måste.
Nu vet ni hur min helg har varit. Hoppas er har varit bättre.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Anna

usch! fy vad hemskt! en vakt kunde ni ju iaf fått! ska någon behöva bli skadad först?? hmm... hoppas att du mår bra iaf! man blir ju rejält skraj när man tänker på hur det hade kunnat gå! kramar på dej!

2010-03-15 @ 13:57:06
URL: http://annaoja.blogg.se/
Postat av: Lizette

Henrik är ju fan knäpp som inte tänker på sin personal. Tänk om ni blir skadade, vad ska han då göra?? Tur att det inte var värre även om det var obehagligt. Kramar

2010-03-15 @ 15:59:08
URL: http://lizettesliv.blogg.se/
Postat av: jessica

jaaa va e de för en chef du har? ung lika som min.. nej stå på dig sis o säg ifrån!!

2010-03-15 @ 20:46:37
Postat av: Maria

Läskigt! =(

2010-03-16 @ 10:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0