Vuxenlivet är svårt...

Är det såhär det känns o bli vuxen?
Få en hyfsad lön, men så är den typ borta, för att man måste betala räkningarna?
Gud vad tråkigt det är att bli vuxen.
Man längtar ännu mer efter den tiden då man gick i grundskolan, o livet handlade om lek o skoj hela tiden.
Herregud, detta är livet nu. 21 år, o vuxen. Hur konstigt låter nu inte detta?
Sen är man inte äldre än vad man gör sig till. Men det känns ändå när man ska betala räknigarna.
Om jag tycker det känns konstigt nu, så kommer väl några säga till mig:"Vänta bara tills du får barn, då är du verkligen vuxen".
Shit, det känns lite skrämmande. Jag kan ärligt säga att jag längtar till den dagen då vi blir föräldrar, men det känns ändå lite skrämmande. O husköp. Tänk när man är där:) Längtar, men som sagt, det är lite skrämmande.
Har aldrig varit såhär självständig som jag är nu. O det tackar jag Dennis för:)
Nu är jag verkligen vuxen...

På tal om annat, så är min semester slut idag:(
Fortfarande har där inte varit en enda dag som jag har kunnat ligga på playan o steka. Så jag är fortfarande blekfis.
Tråkigt men sant.
Ska faktiskt bli skönt o komma igång med jobbet igen. Skratta inte nu, men jag har saknat det lite. Mest arbetskamraterna. Sen är där ju nårra som inte alls saknar, men dem jag saknar vet om det:)
Börjar lungt denna veckan. Mer blir det nästa. Men som sagt, det ska bli skönt o komma igång igen.
Fast jag hoppas fortfarande på ett heltidsjobb. Men det är så svårt.
Linda sa att hon kunde lägga in ett gott ord för mig på hennes jobb Burger King, men jag undrar om jag hade passat för det? Har för mycket som står på spel om det inte funkar.

nä, nu ska jag göra vid mig. Kanske ska inom Pillan innan jobb.
Ha det fint!!
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0