Kan andas ut lite!

Ja, då skriver jag igen. Där går en liten tid mellan inläggen, men som sagt, jag är ingen van bloggare ännu.

Jag har endast glada nyheter att skriva om.
Som ni kanske märkt, har vi haft lite små problem med ekonomin, men nu känns det som att det är löst!
Dennis var på anställningsinterjuv igår på hbghem, och fick jobbet som trädgårdsmästare. Han börjar den 1 april!
Det känns mega skönt.

Dessutom ska vi få en bil!!! En bil!! Det är knappt så att vo har förstått det än...
Dennis pappa ringde oss förra veckan, o sa att Dennis får bilen i födelsedagspresent när han fyllet 25 år.
Helt otroligt! En Volvo 850 GLT. Röd. Den är verkligen jätte snygg, plus att Lollo (Dennis pappa), gjort jätte mycket vid den är han köpte den. Så den är rikigt fin. Så nu behöver vi inte tänka på att skaffa familjebil när det är dags för familj. Vi ska bara kolla runt olika försäkringar o se vilken som är bäst och billigast. Mina föräldrar har länsförsäkringar, men om här e någon som läser denna blogg, kanske har något annat förslag?

Dessutom har jag äntligen träffat min svärmor!! :D
Nu kanske ni tänker, var är jag glad över att träffa svärmor?, men faktum är att jag kom jätte bra överens med henne, och vi delar många åsikter, och vi kan skratta ihop.
O sen har jag och Dennis snart varit tsm i 3 år, och det var första gången, så ja, det känns jätte bra.
Båda mina svärföräldrar undrar nu när barnbarnen kommer. Hehe.. Lite så kul faktiskt, men i o med det börjar lösa sig med ekonomin kanske det inte dröjer alltför länge. Vi får väl se. Mina föräldrar börjar oxå smått undra när vi tänkt oss skaffa barn o lite så. Det är i princip det våra smatal handlar om ibland. O jag måste säga att det känns skönt att det är "lugnt" med mina föräldrar nu. Dem har varit lite emot det innan. Så ja, nu är de väl bara att vänta o se;)

Jag ska jobba hela helgen, o dessutom ska vi på fest hos Anna och Nicke. Det ska bli  jätte roligt. Det var längesen vi träffades. Nästa vecka har jag 3 dagar som jag ska jobba extra. Tur är att det är dagar då jag börjar 8.21-16 istället för mina vanliga tider 16-19. Så det ska bli roligt. Ja, jag trivs på mitt jobb. Samtidigt känns det som att jag behöver lite mer för att få upp min mammapenning, men som sagt, vi får väl ta det när det kommer, eller oxå ringa runt o kolla.

Ja, då är ni väl uppdaterade, både på gott o ont kanske;)
Ha det fint allesammans!

Kommentarer
Postat av: D i v a

planerar ni barn, vaa kul :)

2009-03-25 @ 19:44:48
URL: http://nattensskapare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0