Blir så arg!!!

Vart är detta samhället på väg?!
Här tar man upp telefonen i förhopnning att det man ringde om för en vecka sen är gjort.
Men ikke!! Det är en jätteviktig grej för mig som jag behöver remissen till, men inte fan kan han skicka den!
Blir så arg. Förra gången jag ringde, då var han hemma med sjukt barn, o sköterska lovade att säga till honom.
Men inte har hon gjort det, och inte har remissen kommit dit än. O nu är han i Stockholm hela veckan, så har jag tur, skickas den nästa vecka.!!!
Det är helt sjukt!!!!

O sen ska jag ringa till a-kassan för att beställa blanketter till Dennis.
Trodde jag hade hittat rätt första gången, men tji fick jag!
DEt numret var endast om man skulle vara med i facket med, och det ska han inte.
Fick ett annat nummer. Javisst, det numret funkar säkert jättebra när det INTE tutar upptaget!!
Jag försökte i 1 timme! Sen var jag tvungen att börja jobba. Sen stängde dem telefonen 15.
Inte klokt! Fick försöka imorse igen. Gick lite bättre denna gången, men när jag berättade vad mitt ärende var, skulle hon koppla mig vidare. Nä, då var dom andra upptagna.
Men jag är inte den som är den. Jag sa till henne (på ett snällt sätt) att hon kanske kunde printa ut papperna o skicka dem.
O äntligen gjorde hon det!
SÅ nu väntar han bara på papperna, som ska fyllas i, sen är det oxå klart. Känns gött.

O som om det inte räcker med att allt annat ska klabba, så har vi fel på tändningslåset på bilen.
Funkar inte att ta ut nyckeln. Jag tror att 7 olika personer försökt, dra, vrida o spraya på, men den sitter som gjutet.
Så hela alltet ska bytas ut imorron. Känner han som gör det, o får det lite billigare, men det kostar ju ändå. Dem pengarna hade vi kunnat handla vårt tv-bord o hylla för, men vi får se hur det blir med det nu.

Så nu har jag skrivit av mig.
Ledsen för ett tråkigt inlägg, men kände att jag var tvungen. Kan ju inte skrika ut det direkt, så dem som läser, får läsa det här.

Have fun!

Kommentarer
Postat av: Maria

Svensk sjukvård är inte värd många öre. Min mamma hade hjärtflimmer, de gav henne en pilla och skicka hem henne. Jahapp. Suck.

2009-05-30 @ 22:46:48
URL: http://marajjah.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0