Dop:)

Idag har jag och Dennis varit på dop i Östra Ljungby kyrka.
Det var Kellie som döptes.
Ett jättefint dop, och ni vet vad som sägs?: " Inget riktigt dop utan barnaskrik";)
Tack än en gång för att vi fick komma:)


Prästen, Tobbe (fadder), Niclas (pappa), Anna (mamma), Annas syster med Kellie i famnen, Annas systerdotter och längst fram storasyster Nathalie.

Annars har det varit full rulle denna helgen med.
Jobb fredag och lördag, samt 85-års fest för farfar i lördags kväll. Och dop idag, men det är roligt:)

O ja, jag har tagit influensavaccinet. O jag har fått sota för  det oxå...
I torsdags skulle jag köra ner med Dennis till hamnen för att han hade bestämt sig för att ta sprutan.
Med följer Pillan o Pontus. O Pillan tog sprutan i onsdags. Jag och Pontus hade bestämt oss för att inte ta den. Men tji fick vi.
När vi kommer när där o ska ta den, så bara brister det för mig. Dennis tog den snabbt, blev vit i huvudet pga sprutskräck, Pontus tog oxå den direkt. Själv satt jag i 45 min innan jag visste hur jag skulle göra. Jag bara grät! Låter säkert jättetöntigt, men när man vet hur man ska göra o sen börjar tvivla på sitt eget beslut, då är det inte lätt. Men efter 45 minuter, o snart stäningsdags, då tog jag den. Med feedback av dem andra. Det jag tänker på mest är framtidens biverkningar o att det har kommit så fort, men nu är det kört, nu har jag ju vaccinet i armen.
Öm var jag, svettades och frös i ett, o sov inget på natten. Ännu värre var det på fredagsmorronen. Jag kunde inte röra min arm ens 1 cm för de gjorde så himla ont!!! Som tur var så gav det med sig lite under dagen. Fortfarande visste inte kroppen om den skulle frysa eller svettas. Men jobba fick jag, o det kändes helt ok. Jobbade lördag halva dan, men fick ta en värktablett framåt dan. Fick ont igen då.
Men idag är det nästan bra. Känns inget mer än när jag trycker där. Så nu får jag verkligen hoppas att jag klarar mig. i framtiden oxå.

Ja, det var det, det.
Ha en fortsatt bra kväll:)

Kommentarer
Postat av: olivera

Du har haft att stå i under helgen.

O de va nog rätt beslut med sprutan. Ska ditt imorgon men e fortfarane osäker.Kram Kram ses i v.

2009-11-15 @ 22:14:35
Postat av: Maria

Va kul för Tobbe att han blev fadder =)

2009-11-17 @ 00:52:45
URL: http://marajjah.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0