Ny vecka, nya tag

Ja, då var det ännu en ny vecka.
O vad har jag då gjort förra veckan?
Jo, lite jobb måndag och torsdag. Annars rätt lungt i veckan.
Däremot har det hänt lite mer i helgen.
I fredags var jag, Pillan, Jessica o Wilda på The Studio i Malmö och tog foton.
Dem belv väldigt bra, men jag har inga kort. lång historia, men dem kommer väl:)

I lördags var det fika med Lizette. Träffades vid 12-tiden, o gick o strosade. Tills sist satte vi oss på Ebbas fik o fikade o bara snackade. Var mycket trevligt:)
Sen när jag kom hem igen, hade jag 45 minuter på mig att göra mig klar innan bussen gick till Nina o Anders. Men det hann jag.
Väl där blev det god mat och roligt sällskap. Fläskfile med klyftpotatis o pommes o sås. O en massa grönsaker. Gott var det:) Till efterätt blev det paj med vaniljsås. Behöver jag säga att man nästan rullade därifrån?;)
Det blev spel, o jag o Anders vann!! :)
Vi tog taxi hem, o var hemma runt 2.45. Var inte meningen att det skulle bli så länge, men roligt hade vi:)

I söndags bar det ut till Billesholm för att träffa Marc och Rikke o barnen.
Dennis och Tobbe kanske ska hjälpa till med att måla o spackla lite. Kanske.
Sen körde vi hem till farmor o farfar. Skulle bara lämna pengar, men det visade sig att dem hade 62-årig bröllopsdag, så de blev en fika. Dem blev jätte glada att vi stannade. Detta kommer dem leva på ett tag nu:)
Sen skulle vi inom mamma o pappa o lämna burkar. Mamma var iväg, men vi satt o snacka lite med pappa. Som på nått vis gjorde så att brandvarnaren började pipa. Han lagade mat i ugnen, o vid ett tillfälle rök det rätt bra när han öppnade luckan. Men det löste sig:)
Sen körde vi hem o kollade 3 avsnitt av Ghost Whisperer. Ja, 3 avsnitt. Bara för att vi hade missat dem.
Sen somnade vi:P

Idag har jag varit lite hos mamma. Vi drack te o spelade kort. Mysigt.
Sen har jag jobbat. O det är det jag ska göra hela veckan...
Jag vet inte hur jag ska hinna med o julpynta?!! Jag måste putsa fönstren o sätta upp ljusstackar o pynta till lite o allt! Vet inte hur jag ska hinna denna veckan. Men annars får jag ta det på söndag.
Vårt förråd har endast öppet mellan 13-19. Så även om du har nyckel kommer du inte innan 13 o efter 19. Kort tid, men bra att ingen obehörig kan komma in. Se om jag kanske hinner med på onsdag. Kanske kan putsa fönstern då.
Ja, det ser vi då.
Nu ska jag däremot in i bädden. Är rätt trött. Känner mig lite nere, känns lite vemodigt. Olivera vet varför, men det är bara att bita ihop...
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0