En släng av svininfluensan???

Som rubriken lyder, så har jag legat sjuk!
Vaknade med ont i halsen i söndags morse, men eftersom det händer ibland, så tänkte jag att det skulle gå över, det brukar det göra efter en dag.
Men natten mellan söndag-måndag blev inte nådig. Allting bara bröt ut i en dunderförkylning!
Fy för!! Det var längesen jag hade så hög feber. Det var riktigt jobbigt. Frös, svettades, skakade, bankande huvudvärk, o det tog ca 30 minuter innan iprenen började verka.
O sen har sängen varit min bästa vän. Har legat pall i 3 dagar. Måndag, tisdag o onsdag. Onsdag var ändå den dagen som jag orkar röra på mig lite. Men det var jobbigt. Ingen ork överhuvudtaget!
I torsdags försvann i alla fall febern på dagen. Värre var det på natten. Dock inte lika hög, men ändå så man vaknade.
När jag vaknade i fredags morse kändes det ändå som att det var lite bättre. Det mesta av min röst kom tillbaka. Men vad händer då? Jag får hosta!! Riktig jobbig hosta. Får knappt luft när jag väl börjat.
O den sitter i fortfarande idag! O jag har blivit hes igen. Men det mesta av min ork är tillbaka, vilket vi tackar för.
Det som sved mest var att jag hade min "långevecka" förra veckan. Skulle jobba 5 dagar. Dt blev inget jobb. :(  Som sagt, det sved lite, men jag kunde verkligen inte!

Men nu är det bara hosta o heshet kvar, så nu är jag fit for fight igen:)
Ska jobba 16-19.15. Har endast 2 dagar denna veckan, så det känns skönt med en liten mjukstart efter den influensan.
Anledningen till rubriken är att Linda sa att jag antagligen hade fått en liten mildare form av svininfluensan. Vet inte, men som Dennis sa, så stämmer symptomen in.
Men vi ska inte spekulera i det mer nu. Huvudsaken är att det är på väg åt det bättre hållet igen.

Nu ska jag göra mig klar inför dagen:P Ska hinna handla lite oxå.
Ha det bra allesammans!! :)

Kommentarer
Postat av: Lizette

Svininfluensan är överskattad.. Den är inte mycket värre än vanliga influensan och det är samma symtom på de olika influensorna..

Hoppas att du snart blir bra..

Puss

2009-09-21 @ 19:19:30
URL: http://lizettesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0