Helgen

Ännu en helg har gått, o vad har jag då gjort?
Jo, det ska jag berätta:)
I fredags åkte jag o Dennis ner till Lund för att kolla in en bärbar dator på Media Markt.
Dem hade ett erbjudande på 30 månaders räntefritt avbetalning, om du handlade för minst 5000 kr.
O i reklambladet var där en laptop som jag tyckte var fin. Så vi åkte ner för att titta på den.
Men en var inte fin, skitful för att vara exakt, så jag hittade en annan, snyggare och billigare. Billigare pris betyder billigare månadskostnad. Så nu sitter jag och skriver från den:) Är fortfarande lite ovan med muspekaren, men det ska jag väl lära mig. O nej, jag ska inte betala av den på 30 månader. Ska försöka så snabbt som möjligt att få den avbetalad, så att man slipper det sen.
O lördags var det 25-års fest för Durra. Jag stannade hemma. Får inte riktigt rätt på min förkylning o hostar snart sönder mina revben, så Dennis fick gå själv. Men han hade haft det roligt. Kom innanför dörrarna vid 4 på morgonen.
Provade på vattengympa med Maria första gången i lördags morse. Mega roligt:)
Men istället för att vara ensam, så kom Hannah hit:) Det var så roligt att hon kom. Vi åt gott, snackade mycket o kollade film o satt vid datorn. Hon kanske har fixat lite mer extra jobb till mig. Hoppas bara dem nappar på det:) Håller tummarna.
Det blev rätt sent när hon ville hem till Lund, så hon sov över här. Hon fick sova på Dennis sida i sängen, så det blev att Dennis blev inslängd i gästrummet:P Men det gick bra.
I söndags åkte Hannah hem, David kom o hämtade henne. Själv åkte jag ut till Familia med Pillan. Lät Dennis vara hemma själv o sova. Han var inte bakfull, men trött, så han fick sova.
Det var 3-års jubileum på Familia, o där var uppträdande. När vi kom dit skulle Robin från Idol förra året sjunga, Anders Fernette (vet inte hur det stavas) var oxå där. O sen kom Alcazar. O ja, jag skulle bara titta, inte köpa något, men jag hittade ett par mega snygga skor. Hade kostat 349, var nere i 249 o dessutom var det 25% rabatt pga av jubileumet, så jag betalade 187 kr för dem:) Stolt är jag:)

Idag ska jag röja upp lite i hemmet, diska behövs det göras. Sen vid 16-tiden kommer Maria hit från sitt jobb. Vi ska gå på vattengympa ikväll kl 18 igen:) O imorron kl 11:) Det är roligt, o det ger mer än vad man tror:)

Nu blev det ett litet långt inlägg, men så blir det ibland.
Ha det bra!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Yeey, men vi måste prova afrikansk dans :D

2009-09-28 @ 21:57:31
URL: http://marajjah.bloggspace.se
Postat av: Dante

Läste ditt inlägg hos Lady Dahmer och vill gärna veta hur du tänker.



Och om man inte KAN amma, ska man då inte skaffa barn för om du KAN amma eller inte vet du (ofta) inte förrän du är där.

Barnets immunförsvar blir starkare skriver du, var har du fått det ifrån? Det stämmer inte. Så enkelt är det inte.

Och närheten, det stämmer inte heller. På vilket sätt menar du att ett ammande barn får mer närhet än ett flaskmatat?



2009-09-28 @ 23:31:56
URL: http://dante.bloggagratis.se/
Postat av: Dante

Tack för ditt svar. Det där om närheten håller inte, vare sig ett barn är flaskmatat eller ammat så kan närheten vara exakt den samma. Mer med flaska då barnet får närhet av pappan som den aldrig kan få om det ammas (vid mat-situationer då alltså).



Inga studier finns som visar att ett ammat barn i ett i-land blir friskare än ett icke-ammat. Amning skyddar dock förbannat bra mot blodförgiftning men det drabbar inte särskilt många barn. Amning skyddar ex inte mot allergi som det ofta säga. Dock har givetvis amning sina fördelar, men det har också flaskan.



Det finns många skäl till att "välja" bort att inte amma. Jag tror dock inte det är många som "väljer bort" utan anledning. Vilken anledningen än må vara så är det troligen genomtänkt och det finns en rimlig anledning till att en del inte amma.



Du skrev också att det är helt sjukt att ens tänka tanken att inte amma och att man då borde tänka över sitt val att skaffa barn. Det var väl lite väl magstarkt?



Tack iaf för ditt svar. Alltid kul att veta hur andra tänker och resonerar :)

2009-09-29 @ 10:58:23
URL: http://dante.bloggagratis.se/
Postat av: Sanna

Den hitta jag långt in i datorn.. hehe!! Sjukt gammal bild ja!!

Ja den var jätte god och jätte stor. som en negerkuk om man får lov att uttycka sig så!! haha!!

Adsolut.. hur ser denna vecka ut för dig?

2009-10-05 @ 18:21:32
URL: http://snodas.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0