Road trip

Igår var jag o Dennis en liten tur på Väla igen. Det var fortfarande inget som var jätte intressant, men jag fick i alla fall inhandlat 3 par nya hipsters som jag har kollat in länge, samt ett par tjocka strumpbyxor som jag har under mina vanliga byxor när jag jobbar.
O Dennis hittade en ny jacka. Typ en vårjacka.
Men i alla fall, Väla ligger ju i Ödåkra, o Ödåkra är det stället Dennis har växt upp som barn.
O där är även nybygge på gång, så vi bestämde oss för att köra o kolla lite.
Det var så härligt o se Dennis. Han fick tindrande ögon o man såg hur han mindes tillbaka:)
Han satt o förklarade var alla hade bott, var dem hade hittat på sina hyss, o var dem spelat boll o träffats. Han riktigt trvides:) Han blev som ett litet barn på julafton:)
Nu ser han frameot att få träffa alla sina syskon på sin mammas sida den 29 januari. Dem blir 7 st om alla kommer. Så det ser han framemot nu.

Själv sitter jag o peppar mig inför min långe vecka. Jobb måndag- lördag denna veckan. Snacka om att jag kommer vara trött på lördag kväll. Varför? Jo, för att jag inte är van att jobba så mycket. Hade varit en annan sak om jag hade jobbat så varje vecka, då hade jag ju inte blivit trött, men med min 41,9% jobbar jag vanligtvis inte mer än max 5 dagar i veckan, om ens det. Så jo, jag kommer vara trött på lördag kväll:)
Hoppas bara att allting går som det ska, vilket det inte brukar göra, men håll tummarna.

O sen mina vänner, har jag kommit på hur jag vill göra med mitt hår. O jag har kommit på hur jag ska betala det...
Jag ska klippa lugg! Jag har inte haft kugg sen jag gick i 6:an, men nu är det dags för förändring. Lugg o uppklippt, lite tunnare o i tapper aktigt. Ska nog kunna bli bra:/
O jag ska ta resterande av mina presentkort som jag har kvar på Väla att betala med på Frisyrmakarna. Dem tar 395 kr för en klippning, o jag har 400 kr kvar i presentkort. Färgningen får jag ta sen, huvudsaken är nu att mitt slitna o utröttade hår blir klippt!
Så imorron ska jag ringa, förhoppningsvis få en tid på tisdag morron eller onsdag morron. Så är det stylat o klart när jag kommer till jobb:) Shit, jag är lite smånervös, men om det inte blir så växer det ju ut igen:)

Nä, nu blir det mys i sängen med Criminal Minds:)
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Linda

Lilla vännen jag kan färga håret på dig..

Har precis gjort det på mig själv. Då sparar du massa pengar plus att vi får umgås lite :)

2010-01-17 @ 18:44:42
URL: http://jerneskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0