Uppdatering!

Kanske dags att uppdatera lite här.
Vad har då hänt? Jo, mycket!
Men tar det kortfattat:
För första gången i mitt liv har jag fått MVG på en uppsats. Eller ja, 2 st faktiskt!
Och jag är så lycklig!! Kan ni fatta?! Jag. MVG... Helt sjukt! Jag som aldrig har varit en plugghäst, har nu fått till det. Så jävla gott!!! :D
Dessutom har dem andra uppsatserna fått VG och 2 muntliga G. Man kan bara få G på muntlig redovisning, så det är ju bra att jag är godkänd.
Detta känns verkligen som ett bra val. Dock väntar jag på ett litet nederlag. Låter hemskt, men när allting går bra, brukar det alltid gå dåligt sen. Dessutom börjar vi på en kurs som är hemsk! Läst den en gång innan, men blev inte godkänd. Jag tycker den är så svår!! Men det ska gå.
Dessutom har jag varit på min första praktik. Gör sista dan där imorron. Dem 4 veckorna har bara flugit iväg. O roligt har jag haft. Mycket bra personal som är så otroligt respektfulla gentemot vårdtagarna. Det vi har pratat om i skolan och som tyvärr fattas på vissa ställen, på min praktik har dem allt. Nästan i alla fall. Och det känns bra!

Dessutom har det träffar med våra underbara vänner. Vad hade jag varit utan dem?
Ni vet vilka ni är och ni är verkligen guld värda!
Nu senast blev det bowling. Det gick sådär för mig, bättre för min man som vann. :)
Och på Laserdome gick det helt okej. Där kom jag 3:a på skjutningen och 4 av alla. (Tror jag)
O återigen vann mannen. Kul för honom, men nästa gång ska jag fan klå honom ;)

På torsdag sticker jag och min familj till Lalandia i Danmark.
Det ska bli så himla roligt. Vi är 7 vuxna o 1 barn!
Men jag kan garantera att när vi är på vattenlandet är vi 7 barn o 1 vuxen.
Min mamma ska bara bada bubbelpoolen så hon lär väl hålla ställningarna oxå ;)
Men vi andra kommer bli galna! Var jättelängesen jag var där. Typ när jag var 7 eller nått.
Så kan ni själv ränka ut åren ;)

Dock så går inte allting på räls...
Min man har blivit arbetslös. Så tråkigt!! Och synd!
Men förhoppningsvis kommer det att lösa sig i januari eller februari.
Dock kommer vi inte till att lägga så mycket pengar på julklapparna i år. Låter kanske konstigt, men vi har liksom inte råd med dem summorna vi brukar lägga ut. Men vår familj vet om det så det är lugnt.
Så alla, håll tummarna för att han får tillbaka sitt jobb nästa år.

Just nu mår jag bra i livet, men det som fattas är ett barn.
Ni anar inte hur mycket jag längtar efter ett barn med min man. Att få starta en familj.
Med mannen jag älskar av hela mitt hjärta. Och han vill med, men förutsättningarna är inte dem bästa just nu.
Alla säger att vi inte ska stressa fram det. Vi är ju inte så gamla. Men min längtan finns alltid där.
Jag ser oss som en familj med barn. Men det kommer väl när det kommer.

Nej, nu ska jag sluta skriva. Enjoy! :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Absolut så kommer det barn :) under tiden får du komma hit och mysa med Casper! Så fort du är klar med skolan så är det er tur... Men jag förstår din längtan och känsla, hade exakt samma i många år innan Amadeus kom! Kram på er

2010-11-20 @ 08:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0